sobota 30. dubna 2016

Books - Bílá nemoc, R.U.R., Chrám Matky Boží v Paříži

Čauko kočky!
Konečně se mi podařilo zase něco málo dočíst a tak bych vám v dnešním článku opět ráda vyjevila své názory na jednotlivé hry, jako například Bílou nemoc a R.U.R. a dále potom na snad všem známý román Chrám Matky Boží v Paříži. 

book, cat, and coffee image

Knížky si půjčuji z knihovny a tak můžete i vy vidět, že tyhle dvě už toho mají hodně za sebou. Nejdříve se vrhneme na hry od Karla Čapka, tudíž Bílou nemoc a R.U.R. 

Do čtení Bílé nemoci jsem se vrhla s radostí, protože jsem si matně vzpomínala, že na základce jsme se na ni dívali na DVD a dokonce mě to i bavilo a u knížky to samozřejmě nebylo jinak. Jedná se tu o zajímavé téma a celá hra je napsaná, řekla bych dosti čtivě. Celkově mě hra zaujala a určitě příští rok skončí v mém literárním seznamu k maturitě. 

S R.U.R. to už potom pro mě taková zábava nebyla, celkové téma je zajímavé, ale hra jako celek mě nebavila tolik jako Bílá nemoc. Musím říct, že znovu bych si ji už asi nepřečetla, každopádně to nebylo nic hrozného, jenom to není nic pro mě. 


No a nakonec všemi známý Chrám Matky Boží v Paříži. Po přečtení několika prvních kapitol jsem upřímně měla nervy v kýblu, přímo nesnáším popis něčeho - myšleno čehokoliv - na několik stránek nebo snad i přes celou kapitolu, např. nějaké síně nebo Paříže a to ani nemluvě o tom, že Quasimodo pořád nikde! Každopádně popisy brzo přestaly a Quasimodo s Esmeraldou se objevily v konečně nepopisujících a zajímavých pasážích. Takže celkově můžu říct, že se mi román moc líbil a snad bych si ho přečetla i znova! 


Četli jste některou z těchto her nebo román? Co na ně říkáte a jak se četly vám? 

14 komentářů:

  1. Ani jednu knížku jsem nečetla, ale určitě bych si všechny tři chtěla přečíst!

    April Favourites 2016

    OdpovědětVymazat
  2. Četla jsem jen R.U.R., ale na rozdíl od tebe se mi knížka líbila a vybrala jsem si ji i k maturitě :)

    Na mém blogu právě probíhá giveaway, budu ráda, když se zúčastníš :)
    Giveaway

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako neříkám, že je špatná, to ne, ale nějak mi uplně bohužel nesedla :(

      Vymazat
  3. Chrám Matky Boží v Paříži už si chci dlouho přečíst, ale teď si říkám, jestli přežiju ty zdlouhavé popisy. :( :D
    Find joy in the ordinary

    OdpovědětVymazat
  4. Od Čapka som pred nedávnom dočítala Válku s mloky a bolo to super! Takže sa chystám aj na jeho hry. A tiež Chrám Matky Božej je tiež na zozname to read :)

    OdpovědětVymazat
  5. Já od Čapka četla utopistický román Válka s mloky, který velmi doporučuji! Plánuji i Bílou nemoc, kterou jsem minulý týden viděla právě ve škole na DVD. Chrám matky boží jsem četla neskutečně dlouho. Ani teď si nejsem jistá, jestli za mě ANO či NE. Přeskočila jsem veškeré popisy, např. Popis Paříže s ptačí perspektivy, naštěstí jsem nebyla jediná....i moje mamka a teta to prý udělali :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem taky neměla daleko k tomu, abych tyto pasáže přeskočila :D :D

      Vymazat
  6. Chrám.. no, četla jsem ukázku. A asi stačilo. :D Bílou nemoc jsem jen tak rychle přelítla, ale líbila se mi. :)

    xxx
    dream-little-dream.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že alespoň Bílá nemoc se ti líbila :)

      Vymazat
  7. toľko klasiky, tiež by som chcela prečítať Huga! mať tak čas :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, ne vždy čas je a ne vždy se taky chce v mém případě :D

      Vymazat

Blogger Template by DanyČuks